Baza wiedzy

Jaki olej na zimę?

Właściciele nowych modeli aut, w których montowane są silniki nowej generacji niewymagające częstego uzupełniania oleju silnikowego powinni zastosować olej syntetyczny o klasie lepkości 5W-40 lub 5W-30.

Właściciele nowych modeli aut, w których montowane są silniki nowej generacji niewymagające częstego uzupełniania oleju silnikowego powinni zastosować olej syntetyczny o klasie lepkości  5W-40 lub 5W-30 stosownie do zalecanej przez producenta silnika jakości.  Oleje te umożliwiają rozruch silnika do -35C a łatwy jego rozruch do  temperaturze do -30C, przy jednoczesnym jego zabezpieczeniu niezależnie od warunków jazdy.

Oleje o wymienionej lepkości są idealne do stosowania w warunkach pogodowych, z jakimi mamy do czynienia na terenie Polski. Tu musimy pamiętać, ze 1-2 tygodnie mrozu gdy musimy korzystać z samochodu i trudności rozruchowe w tym okresie mogą wywołać większe szkody w zużyciu silnika niż oszczędności podczas zakupu olejów tańszych 10W40; 15W40.

Uwaga! Warunki lepkości stosowane w silniku zawsze warto sprawdzić w instrukcji jego obsługi, gdzie podawane  są jej podstawowe zakresy dla warunków otoczenia.